Raktármenedzsment modul

Készletkezelés

Elemzési jelentések – Kezdőcsomag
A vállalati döntéshozók – különösen az értékesítésért, a beszerzésért és a termékportfólió kezeléséért felelős személyek – hatékony és rugalmas módon juthatnak hasznos információkhoz a rendszerből a napi döntések támogatásához. A cikktételekre épülő rendszerelem testre szabható analitikus nézetet biztosít, amelyben a felhasználók igény szerint vehetnek fel és kombinálhatnak különböző elemzési objektumokat (vevőket, cikkeket és szállítókat).

Lehetőségek:

  • Az adatok összegekkel és mennyiségekkel is megjeleníthetők; összehasonlíthatók a különböző időszakok, valamint a terv- és a tényadatok is. Az adatok képletekben is használhatók, így a vállalati teljesítmény indikátorai lehetnek.
  • Az adatok részletezésével azonosítható a problémák oka.
  • Megtekinthető a forgalom dinamikája, elemezhető a készletforgás, értékelhetők a vevők vásárlási szokásai, azonosíthatók a trendek, felülvizsgálhatók a termékajánlatok, az árak és a szállítók, így megalapozott üzleti döntések hozhatók.

Alternatív szállítók – Kezdőcsomag
Ugyanazon cikk több különböző szállítótól való beszerzése esetén a cikkhez alternatív szállítók állíthatók be, és minden egyes szállítónál megadható az adott cikk jellemző átfutási ideje, valamint az árra és az engedményekre vonatkozó megállapodások.

Készletgazdálkodási alaprendszer –
Kezdőcsomag
A készleten tartott cikkek rögzítésekor megadható a cikkek mértékegysége, készletértékelési módja, készletkönyvelési csoportja, egységköltsége, ára és egyéb jellemzői.  A cikknaplókon szereplő cikktranzakciók (például eladások, beszerzések, negatív és pozitív helyesbítések) könyvelhetők. A könyvelt tranzakciók mennyiség- és költségadatait a készletnyilvántartás tárolja, amely a készletértékelés és más költségszámítások alapjául is szolgál. A Főkönyvvel, valamint az Értékesítés és követelések és a Beszerzés és kötelezettségek terület könyvelési folyamataival is együttműködő rendszerelem az összes többi készletgazdálkodási rendszerelem konfigurálásához szükséges.

Raktárhelyek kezelése-
Kezdőcsomag
A raktár szervezéséhez a cikkek a raktár logikai felépítésének legkisebb egységéhez, a raktárhelyekhez rendelhetők. A raktárhely-hozzárendelés a raktári cikknaplókkal vagy közvetlenül a bizonylatsorokon végezhető (ez a rendeléssorokra nem vonatkozik).

Ciklikus leltár –
Bővített csomag
A leltár pontosságának fenntartására és növelésére használt egyszerű készlet-ellenőrzési módszer, a ciklikus leltár kezelése. A ciklikus leltár a cikk vagy a raktározási egység szintjén is beállítható.

Cikk-költségvetések – Kezdőcsomag
Értékesítési és beszerzési költségvetések készíthetők a vevők, a szállítók és a cikkek szintjén, összegek vagy mennyiségek használatával. Az elkészített és rögzített értékesítési költségvetések más operatív területek, például a beszerzés és
a logisztika döntéshozóinak tájékoztatására szolgálhatnak. A döntéshozók a jövőben várható igényekkel kapcsolatos információkat felhasználhatják a vevőkkel folytatott üzleti tárgyalások során. A költségvetések elkészítése után a tényleges értékesítési teljesítmény az eltérés kiszámításával követhető nyomon. A költségvetési adatok a rendszerből átvihetők az Excelbe (és fordítva), ami tovább fokozza a költségvetés-kezelés rugalmasságát.

Cikk-mellékköltségek – Kezdőcsomag
Cikk-mellékköltségek is kezelhetők: további költségösszetevők, például a szállítás és a biztosítás értéke is beszámítható a cikkek egységköltségébe vagy egységárába.

Cikk-kereszthivatkozások – Kezdőcsomag
A vevők által rendelt cikkek a vállalat által használttól eltérő cikkszámok segítségével is gyorsan és pontosan azonosíthatók. A vevői, szállítói és gyártói cikkszámok mellett általános azonosítószámok, univerzális termékkódok (UPC-kód) és európai cikkszámok (EAN) is egyszerűen tárolhatók és elérhetők.

Helyettesítő cikkek –
Kezdőcsomag
Az azonos vagy hasonló jellemzőkkel bíró cikkek egymáshoz rendelhetők, így ha a vevő olyan cikket rendel, amely nem áll rendelkezésre, más cikkeket kínálhat helyette, hogy elkerülje az üzlet elvesztését. Kedvezőbb költségű alternatívák ajánlásával extra szolgáltatást biztosíthat a vevőnek.

Cikk-követés – Kezdőcsomag
Sorozat- és adagszámok is nyilvántarthatók és nyomon követhetők. A sorozat- és az adagszámok manuálisan vagy automatikusan is hozzárendelhetők a cikkekhez, és egy rendelési tétel alapján a cikkből több, sorozat-/adagszámmal ellátott mennyiség is beérkeztethető vagy kiszállítható.

Összeállítások kezelése – Kezdőcsomag
Az összeállítási darabjegyzékeken megadható egy kész cikket vagy csomagot alkotó értékesíthető cikkek, alapanyagok, részösszeállítások és/vagy erőforrások listája. Az összeállítási rendelésekkel feltölthető a készlet a kész cikkekből, rendelésre történő összeállítás esetén pedig a vevő speciális igényei közvetlenül a vonatkozó eladási ajánlatból, keretszerződésből vagy rendeléssorból rögzíthetők a csomag darabjegyzékén.

Raktárközi készletmozgás – Kezdőcsomag
A raktárak között átadott készletek nyomon követhetők, és elszámolható a tranzitban és a különböző raktárakban lévő készlet értéke.

Több raktár kezelése – Kezdőcsomag
A készletek több raktárban kezelhetők. A raktár lehet gyártóüzem, elosztó központ, raktárépület, bemutatóterem, kiskereskedelmi egység és szervizjármű is.

Katalóguscikkek – Kezdőcsomag
A vevőknek olyan cikkek is kínálhatók, amelyeket a vállalat nem tart készleten, hanem eseti jelleggel rendelhetők a szállítótól vagy a gyártótól. Ezek a cikkek katalóguscikként rögzíthetők, egyébként azonban bármely más cikkhez hasonlóan kezelhetők.

Kivételezés- Kezdőcsomag
A raktári dolgozók az engedélyezett rendelésből kivételezési bizonylatot készíthetnek. A kivételezés külön felhasználói felületről kezelhető, ha a cikkek raktári kiszállítása rendelések szerint történik.

Elraktározás – Bővített csomag
A raktári dolgozók az engedélyezett rendelésből elraktározási bizonylatot készíthetnek. Az elraktározás külön felhasználói felületről kezelhető, ha a cikkek raktári beérkezése rendelések szerint történik.

Elszámolóár-munkalap – Bővített csomag
A munkalap használatával hatékonyan ellenőrizhetők és módosíthatók az elszámolóárak. Az elszámolóár-munkalap megbízható és hatékony módszert nyújt a vállalat kontrollerei számára a készletköltségek pontos és naprakész nyilvántartásához. Az elszámolóárak változásai az Excel-munkafüzetekhez hasonlóan kezelhetők a Microsoft Dynamics NAV környezetében. A munkalap segítségével áttekinthetők az aktuális elszámolóárak, és a változások kényelmesen előkészíthetők anélkül, hogy hatásuk azonnal érvénybe lépne a rendszerben.

A munkalap lehetőséget nyújt a következőkre:

  • A beszerzett alkatrészek és a gyártási kapacitás költsége is módosítható különböző rendezési feltételek használatával, egyidejűleg számos munkalapon, amelyek később egy munkalappá egyesíthetők.
  • A gyártott termékeknek az alkatrészek és/vagy a kapacitáshasználat költségének változásai miatti új elszámolóára szimulálható, és az így kapott információk segítségével azonosíthatók és elkerülhetők a lehetséges hibák.
  • A változások a megadott napon léptethetők életbe, és a rendszer megfelelően kezeli az elszámolóár-változásokból adódó átértékeléseket.

Raktározási egységek – Kezdőcsomag
A rendszerelemmel a raktározási egységek kezelhetők. Az azonos cikkszámú cikkek különböző raktárakban is tárolhatók, ahol egymástól függetlenül kezelhetők. A cikkekhez az adott raktártól függő költség-, ár-, készletfeltöltési és gyártási információk rendelhetők.

Raktári beérkezés – Bővített csomag
A raktári dolgozók a raktári bevétjegyből elraktározási bizonylatot készíthetnek. A cikkek raktári beérkezése többrendeléses környezetben külön felhasználói felületről kezelhető.

Raktári kiszállítás – Bővített csomag
A raktári dolgozók a raktári szállítólevélből kivételezési bizonylatot készíthetnek. A cikkek raktári kiszállítása többrendeléses környezetben külön felhasználói felületről kezelhető.

Raktárkezelés

Automatikus adatrögzítő rendszer (ADCS) – Bővített csomag
Az automatikus adatrögzítéssel forgalmas környezetben is gondoskodni lehet az adatok pontosságáról. Az ADCS támogatja a raktárkezelési rendszerek egyes munkafolyamatait is, ami lehetővé teszi a raktárkezelés automatizálását.

Raktárhelyek beállítása – Bővített csomag
A raktárhelyek egyszerűen beállíthatók és karbantarthatók a raktár elrendezésének, valamint az állványok, az oszlopok és a polcok méreteinek meghatározásával, a tervezési paraméterek pedig az egyes raktárhelyek korlátozásainak és jellemzőinek megadásával.

Belső kivételezés és elraktározás – Bővített csomag
Belső célokra forrásbizonylat (például beszerzési vagy értékesítési rendelés) nélkül készíthetők kivételezési és elraktározási rendelések. (Például cikkek kivételezése teszteléshez vagy gyártási készletrevétel elraktározása.)

Raktárkezelési rendszerek – Bővített csomag
A cikkek a raktárhelyek szintjén is kezelhetők (beérkező cikkek elraktározása adott raktárhelyre, cikkek kivételezése a raktárhelyekről elraktározási sablon szerint, cikkek kivételezése a zóna és a raktárhely prioritása alapján). A cikkek egy jelentés alapján mozgathatók a raktárhelyek között az optimális térkihasználás és kivételezési folyamat érdekében, vagy manuálisan is áthelyezhetők. A rendszer a kivételezési és elraktározási folyamathoz raktári utasításokat készít az értékesítési, a beszerzési, az átadási, a visszáru- és a gyártási rendelések esetén. (A szervizrendelésekre ez nem vonatkozik.) A rendszerelem hatékony használata érdekében az Elraktározás, a Raktári beérkezés, a Kivételezés és a Raktári kiszállítás rendszerelem megvásárlása is javasolt.

Raktárkezelés

Updated on 2017-02-09T14:05:04+00:00, by mariann.polonyi.