Bihari Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft.

Microsoft Dynamics 365 Business Central bhn-logo

„A  kialakított  szisztéma  legfőbb  előnye  a megbízhatóság,
az információk pontossága és gyorsasága lett.”

Partner neve:Bihari Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft.
Iparág:Hulladékgazdálkodás
Létszám:64 fő
NAV verzió:Microsoft Dynamics NAV
Bevezető partner neve: Consulo Szolgáltató- és Kereskedelmi Kft.
Bevezetés éve:2012

Egy példaértékű átállás lépései

Hogyan  tud  egy  hulladékgazdálkodó  cég  fennakadások  nélkül  átállni  egy  új,  integrált vállalatirányítási rendszerre? Hogyan lehet javítani a költséghatékonyságot és a szolgáltatás színvonalát? Ezekre a kérdésekre kínál választ a Bihari Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. és a Consulo Szolgáltató- és Kereskedelmi Kft. projektje.

Innen indultak

A Bihari Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. irányítása és az adminisztrációs munka többféle nyilvántartási rendszerben  működött. A  számlázás,  könyvelés,  készletezés  között  nem  volt átjárhatóság, a párhuzamosan futó rendszerekben az adatokat többször is rögzíteni kellett, ami hibákat eredményezett. A  rendszer  működtetésekor  nem  volt  egységes  követeléskezelő  rendszer  sem.  A  meglévő alkalmazások  rendszergazdai  szolgáltatása  körülményes  volt,  a  régi  rendszert  nem  volt
célszerű fejleszteni. Ezt belátva döntött a megrendelő a korszerűsítés mellett.

Az úton adódtak nehézségek

Egy régi, elavult rendszerből egy új, korszerű rendszerbe történő adatátvitel, átkönyvelés nagy odafigyelést,  pontosságot  és  a  két  fél  közötti  folyamatos  kommunikációt  igényelt.  2011 második felében a régi, DOS és az új, Microsoft Dynamics NAV rendszer párhuzamosan futott, az új rendszer tesztelésével. Az átállás persze nem ment nehézségek, súrlódások nélkül. A legnagyobb  odafigyelést  a  több  rendszerből  átemelendő  adatok,  azok  többszörös ellentmondásának tisztázása, a behajtás,a lejárt számlák követése, az új rendszerbe történő pontos átkonvertálása jelentette.

Ide jutottak

A kezdeti átállási, betanulási nehézségeket követően, 2012. január 1-től két lépcsőben vált „élessé”  a  Microsoft  Dynamics  NAV  Integrált  vállalatirányítási  rendszer.  A  Consulo  Kft. kiegészítette a Microsoft Dynamics NAV rendszert a közszolgáltatási tevékenységnek valamint a  hulladékgazdálkodási  iparági  specialitásnak  megfelelő  modulokkal:  szerződéskezelés, tömeges számlázás, behajtáskezelés, illetve a második fázistól már a Depo készletkezelés is. A  tapasztalatok  alapján  elmondható,  hogy  a  kialakított  szisztéma  legfőbb  előnye  a megbízhatóság,  az  információk  pontossága  és  gyorsasága  lett,  valamint  a  gyors alkalmazkodás  a  gyakran  változó  törvényi  előírásoknak  megfelelően.  A  behajtás-kezelés sokkal  hatékonyabb  lett.  A  cégvezető  munkáját  az  azonnali  és  pontos  adatlekérdezés  és döntés-előkészítés  segíti.  A  munkatársak  pedig  a  saját  feladat-és  jogkörüknek  megfelelő jogosultság alapján, duplikáció és időveszteség nélkül végezhetik el feladataikat. A főkönyvi adatokat egy felületen belül tudják lekérdezni, a beszámoló és controlling között automatikus átjárhatóság biztosított.