„A kialakított szisztéma legfőbb előnye a megbízhatóság,
az információk pontossága és gyorsasága lett.”
Partner neve: | Bihari Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. |
Iparág: | Hulladékgazdálkodás |
Létszám: | 64 fő |
NAV verzió: | Microsoft Dynamics NAV |
Bevezető partner neve: | Consulo Szolgáltató- és Kereskedelmi Kft. |
Bevezetés éve: | 2012 |
Egy példaértékű átállás lépései
Hogyan tud egy hulladékgazdálkodó cég fennakadások nélkül átállni egy új, integrált vállalatirányítási rendszerre? Hogyan lehet javítani a költséghatékonyságot és a szolgáltatás színvonalát? Ezekre a kérdésekre kínál választ a Bihari Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. és a Consulo Szolgáltató- és Kereskedelmi Kft. projektje.
Innen indultak
A Bihari Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. irányítása és az adminisztrációs munka többféle nyilvántartási rendszerben működött. A számlázás, könyvelés, készletezés között nem volt átjárhatóság, a párhuzamosan futó rendszerekben az adatokat többször is rögzíteni kellett, ami hibákat eredményezett. A rendszer működtetésekor nem volt egységes követeléskezelő rendszer sem. A meglévő alkalmazások rendszergazdai szolgáltatása körülményes volt, a régi rendszert nem volt
célszerű fejleszteni. Ezt belátva döntött a megrendelő a korszerűsítés mellett.
Az úton adódtak nehézségek
Egy régi, elavult rendszerből egy új, korszerű rendszerbe történő adatátvitel, átkönyvelés nagy odafigyelést, pontosságot és a két fél közötti folyamatos kommunikációt igényelt. 2011 második felében a régi, DOS és az új, Microsoft Dynamics NAV rendszer párhuzamosan futott, az új rendszer tesztelésével. Az átállás persze nem ment nehézségek, súrlódások nélkül. A legnagyobb odafigyelést a több rendszerből átemelendő adatok, azok többszörös ellentmondásának tisztázása, a behajtás,a lejárt számlák követése, az új rendszerbe történő pontos átkonvertálása jelentette.
Ide jutottak
A kezdeti átállási, betanulási nehézségeket követően, 2012. január 1-től két lépcsőben vált „élessé” a Microsoft Dynamics NAV Integrált vállalatirányítási rendszer. A Consulo Kft. kiegészítette a Microsoft Dynamics NAV rendszert a közszolgáltatási tevékenységnek valamint a hulladékgazdálkodási iparági specialitásnak megfelelő modulokkal: szerződéskezelés, tömeges számlázás, behajtáskezelés, illetve a második fázistól már a Depo készletkezelés is. A tapasztalatok alapján elmondható, hogy a kialakított szisztéma legfőbb előnye a megbízhatóság, az információk pontossága és gyorsasága lett, valamint a gyors alkalmazkodás a gyakran változó törvényi előírásoknak megfelelően. A behajtás-kezelés sokkal hatékonyabb lett. A cégvezető munkáját az azonnali és pontos adatlekérdezés és döntés-előkészítés segíti. A munkatársak pedig a saját feladat-és jogkörüknek megfelelő jogosultság alapján, duplikáció és időveszteség nélkül végezhetik el feladataikat. A főkönyvi adatokat egy felületen belül tudják lekérdezni, a beszámoló és controlling között automatikus átjárhatóság biztosított.