Meglepő módon még ma is sokan vannak, akik Excel táblákkal (vagy akár kockás füzettel) próbálják kézben tartani vállalkozásukat. Megragadtak ugyanis abban a hitben, hogy a vállalatirányítási, vagy ügyfélkezelési program luxus, amit csak a nagy cégek engedhetnek meg maguknak. A valóság viszont az, hogy évek óta egymás után jelennek meg a kifejezetten közepes vállalkozások igényeire (és lehetőségeire) szabott megoldások. Ezek között az egyik legnépszerűbb a Dynamics NAV – világszerte 160.000 cég és 2,7 millió ember használja – , és bizonyára ilyen lesz a 2018. áprilisában bejelentett és azóta gyorsan terjedő Dynamics 365 Business Central is.
Új név - kibővített funkciók
A Dynamics 365 Business Central nem egyszerűen a Dynamics NAV átnevezése. A kizárólag saját szerverre telepített szoftverként működő Dynamics NAV-val szemben a Dynamics 365 Business Central már teljesen fel van készítve a felhős működésre is. Az új néven megjelenő szoftver tud mindent, amit a Dynamics NAV tudott, de alaposan áttervezték annak érdekében, hogy felhős szoftverként (SAAS) is tökéletesen működjön.
Ma még párhuzamosan elérhető a Dynamics NAV és a Dynamics 365 Business Central is, de a Microsoft világossá tette, hogy a Navision vonal nem megy tovább, annak minden funkcióját a Business Central veszi át. Mindezzel egy hosszú időszak zárul le, aminek legfontosabb két pontja a dán Navision A/S akvizíciója (2002.) és a Dynamics NAV 2009. piacra dobása (2008. december) volt
Dynamics 365 Business Central - a KKV-kra szabott ERP
A szoftver három változatban vásárolható meg. A Team member, az Essential és a Premium alapjai ugyanazok, ugyanakkor az elérhető szolgáltatások különbözőek. Ahogy ez a legtöbb szoftvernél megszokott, itt is a középső csomag az, ami a legtöbb vállalkozás számára az ideális megoldás.
A Dynamics 365 Business Central segítséget nyújt a pénzügyek kezelésében, az ellátási lánc biztonságos, automatikus működésében, a hatékonyabb értékesítésben, a projektek szervezésében, a működés optimalizálásában. Lényegében mindenben, amire egy vállalkozásnak szüksége van.
A Business Central természetesen alapból együttműködik az összes Dynamics 365 appal, emellett más, népszerű Microsoft termékekkel is integrálható. Talán leírni is felesleges, hogy teljesen mobilbarát szolgáltatásról van szó.
A magyarul beszélő ERP
A Dynamics 365 jelenleg a hagyományos, helyben telepített (on-premise), vagy bérelt, havidíjas konstrukcióban, partnereinknél üzemelve érhető el. Míg az első esetben a teljes kontroll, a másodikban az üzemeltetési feladatok kiszervezése a fő előny. Jól látszik azonban, hogy a jövő a felhős működés, ezért hamarosan Magyarországon is elérhetővé válik ez a változat.
A Dynamics 365 Business Central teljesen lokalizálva, magyar nyelvű felületekkel, magyar nyelvű támogatással kerül a hazai felhasználókhoz. A szoftvert tetszés szerint, a HRP Europe 26 partnerének bármelyikétől megvásárolhatja.