Vannak helyzetek, amikor a folyamatos fejlődés nem hoz elegendő eredményt, ilyenkor szintet kell lépni. Ezt tette a Microsoft is, amikor a Dynamics 365 NAV vállalatirányítási rendszert felváltó Dynamics 365 Business Centralba mesterséges intelligencián (AI) alapuló megoldásokat vezetett be.
Az új, SaaS (szoftver, mint szolgáltatás) formában elérhető eszközök automatizált elemzésekkel, előrejelzésekkel segítik az üzleti folyamatokat. Kiemelt alkalmazási területük a gyártás és a logisztika, de más területeken is sikeresen alkalmazhatók.
Bár világosan látszik, hogy az ERP megoldásokban is a mesterséges intelligencia alkalmazása a jövő, ma még csak a folyamat elején tartunk. A Microsoft szakemberei 6 országra és számos iparágra kiterjedő kutatást végeztek, hogy azonosítsák az AI által támogatandó folyamatokat. Ennek eredményeit is figyelembe véve kerültek bele a legújabb AI-megoldások a Dynamics 365 Business Centralba.
Jelenleg a Business Central felhő alapú változatába épült be a mesterséges intelligencia.(A Dynamics 365 BC felhős változata hamarosan Magyarországon is elérhetővé válik.) Ezek a megoldások 3 fő területre koncentrálnak: ügyfélszolgálat, Mesterséges piacelemzés és értékesítés.
Ügyfélszolgálat 3.0.
Az ügyfélszolgálatok esetében rendkívül fontos, hogy azok teljesítménye mérhető legyen. A Dynamics 365 Customer Insights megoldása révén lehetségessé válik üzleti célok (KPI) kitűzése és azok teljesülésének mérése. A jelenlegi és az észlelt új trendek ismeretében az ügyfélszolgálati munkatársak azonosíthatják a növekedést biztosító területeket, személyre szabott megoldásokkal növelhetik az ügyfelek bevonódását. Idejében észlelhetik a problémákat és még akkor kereshetnek megoldást, amikor azok még az ügyfeleket nem érintették.
A Customer Service Insight a Power BI technológián alapulva készít különféle front-end jelentéseket. A másik alkalmazott technológia, az NLP (Natural Language Processing) a hibaesemények adatai alapján állít fel összefüggéseket.
Mesterséges intelligenciával támogatott piacelemzés
A Dynamics 365 Market Insights, – ahogy a neve is elárulja – a piacok alaposabb megismerését segíti. Ennek megfelelően leginkább a marketingeseket és az értékesítőket szolgálja ki. Egyszerű és gyors hozzáférést biztosít a márkához kapcsolódó közösségi hálózatokhoz és keresőkhöz.
Az eszköz segítségével az értékesítési csapat azonosíthatja az egyes piacokon jelentkező igényeket, kedvezményeket nyújthat ott, ahol a termékek gyengébben szerepelnek. A Market Insights segítségével a marketinges csapat tisztább képet kaphat arról, milyen a márka fogadtatása az online beszélgetésekben (social listening).
Értékesítés AI támogatással
Az értékesítést támogató Dynamics 365 AI for Sales alkalmazás tervezésekor két szerepkört céloztak meg a Microsoft fejlesztői. Az egyik az értékesítő, akinek a feladata a kapcsolatfelvétel, a tárgyalás és az értékesítési folyamat lezárása. Az AI feladata itt az ügyféllel folytatott kommunikáció elemzése, a kapcsolat állapotának értékelése, a leadek (vevőjelöltek), a potenciális lehetőségek elemzése, az új lehetőségek jelzése.
A második támogatott szerepkör az értékesítési menedzseré. A Dynamics 365 AI for Sales analitikán alapuló információkkal látja el az értékesítő csapat vezetőjét. Ennek segítségével a vezető folyamatosan figyelemmel kísérheti az értékesítők tevékenységét, az ügyfélhívások sikerességét és más aktivitásokat.
Az alkalmazás a Dynamics 365 család CRM alkalmazásán alapuló Dynamics 365 for Sales eszköz kiegészítése, amihez külön előfizetés szükséges.
A Dynamics 365 Business Central új AI eszközei jól példázzák, hogyan jelenik meg egy néhány éve még csak a tudományos laboratóriumokban létező eszköz egy, a vállalatok napi működését támogató ERP rendszerben.