Így használja a Dynamics 365 Business Central a mesterséges intelligenciát

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Vannak helyzetek, amikor a folyamatos fejlődés nem hoz elegendő eredményt, ilyenkor szintet kell lépni. Ezt tette a Microsoft is, amikor a Dynamics 365 NAV vállalatirányítási rendszert felváltó Dynamics 365 Business Centralba mesterséges intelligencián (AI)  alapuló megoldásokat vezetett be.

Business Central - blogcikk AI

Az új, SaaS (szoftver, mint szolgáltatás) formában elérhető eszközök automatizált elemzésekkel, előrejelzésekkel segítik az üzleti folyamatokat. Kiemelt alkalmazási területük a gyártás és a logisztika, de más területeken is sikeresen alkalmazhatók.

Bár világosan látszik, hogy az ERP megoldásokban is a mesterséges intelligencia alkalmazása a jövő, ma még csak a folyamat elején tartunk. A Microsoft szakemberei 6 országra és számos iparágra kiterjedő kutatást végeztek, hogy azonosítsák az AI által támogatandó folyamatokat. Ennek eredményeit is figyelembe véve kerültek bele a legújabb AI-megoldások a Dynamics 365 Business Centralba.

Jelenleg a Business Central felhő alapú változatába épült be a mesterséges intelligencia.(A Dynamics 365 BC felhős változata hamarosan Magyarországon is elérhetővé válik.)  Ezek a megoldások 3 fő területre koncentrálnak: ügyfélszolgálat, Mesterséges piacelemzés és értékesítés.

Ügyfélszolgálat 3.0.

Az ügyfélszolgálatok esetében rendkívül fontos, hogy azok teljesítménye mérhető legyen. A Dynamics 365 Customer Insights megoldása révén lehetségessé válik üzleti célok (KPI) kitűzése és azok teljesülésének mérése. A jelenlegi és az észlelt új trendek ismeretében az ügyfélszolgálati munkatársak azonosíthatják a növekedést biztosító területeket, személyre szabott megoldásokkal növelhetik az ügyfelek bevonódását. Idejében észlelhetik a problémákat és még akkor kereshetnek megoldást, amikor azok még az ügyfeleket nem érintették.

A Customer Service Insight a Power BI technológián alapulva készít különféle front-end jelentéseket. A másik alkalmazott technológia, az NLP (Natural Language Processing) a hibaesemények adatai alapján állít fel összefüggéseket.

Business Central - blogcikk AI 3

Mesterséges intelligenciával támogatott piacelemzés

A Dynamics 365 Market Insights, – ahogy a neve is elárulja – a piacok alaposabb megismerését segíti. Ennek megfelelően leginkább a marketingeseket és az értékesítőket szolgálja ki. Egyszerű és gyors hozzáférést biztosít a márkához kapcsolódó közösségi hálózatokhoz és keresőkhöz.

Az eszköz segítségével az értékesítési csapat azonosíthatja az egyes piacokon jelentkező igényeket, kedvezményeket nyújthat ott, ahol a termékek gyengébben szerepelnek. A Market Insights segítségével a marketinges csapat tisztább képet kaphat arról, milyen a márka fogadtatása az online beszélgetésekben (social listening).

Értékesítés AI támogatással

Az értékesítést támogató Dynamics 365 AI for Sales alkalmazás tervezésekor két szerepkört céloztak meg a Microsoft fejlesztői. Az egyik az értékesítő, akinek a feladata a kapcsolatfelvétel, a tárgyalás és az értékesítési folyamat lezárása. Az AI feladata itt az ügyféllel folytatott kommunikáció elemzése, a kapcsolat állapotának értékelése, a leadek (vevőjelöltek), a potenciális lehetőségek elemzése, az új lehetőségek jelzése.

A második támogatott szerepkör az értékesítési menedzseré.  A Dynamics 365 AI for Sales analitikán alapuló információkkal látja el az értékesítő csapat vezetőjét. Ennek segítségével a vezető folyamatosan figyelemmel kísérheti az értékesítők tevékenységét, az ügyfélhívások sikerességét és más aktivitásokat.

Az alkalmazás a Dynamics 365 család CRM alkalmazásán alapuló Dynamics 365 for Sales eszköz kiegészítése, amihez külön előfizetés szükséges.

A Dynamics 365 Business Central új AI eszközei jól példázzák, hogyan jelenik meg egy néhány éve még csak a tudományos laboratóriumokban létező eszköz egy, a vállalatok napi működését támogató ERP rendszerben.

Polónyi Mariann

Polónyi Mariann

Értesüljön legfrissebb tartamainkról,
Iratkozzon fel hírlevelünkre!