Kihívjuk – kijönnek – megjavítják – elmennek. Az ügyfelek számára gyakran csak ennyi látszik egy szerviz működéséből. A szolgáltatást nyújtó cégnek azonban bonyolult műveletek sorát kell végrehajtania ahhoz, hogy az igényelt javítás a megfelelő helyen, a megfelelő időben megtörténjen.
A munka felvétele, a megfelelő szakemberek kiküldése, a szükséges alkatrészek, anyagok biztosítása, az ezekkel járó elszámolások készítése minden cég számára komoly feladatot és rengeteg szervezőmunkát igényel. Egy kisebb vállalkozás ugyan még képes egy Excel tábla, vagy egy Access adatbázis segítségével menedzselni szervizszolgáltatásait, de az üzlet növekedésével ez már nem elegendő. Vannak, akik ilyenkor többféle szoftver bevetésével próbálnak meg úrrá lenni a helyzeten, de igazi megoldást csak egy, az egész üzletmenetre kiterjedő, azt átfogó szoftver hozhat.
Service Modul, a Dynamics 365 Business Central szervizmenedzsment megoldása
A fenti problémát felismerve a Microsoft szakemberei kifejlesztették a Dynamics 365 Business Centralba beépülő service management modult. Az eredmény: a teljes üzletet átfogó (holisztikus) rendszer, magas szintű üzleti intelligenciával (BI), megfizethető áron.
A modul alapvető céja, hogy támogassa a javítóműhelyeket és az ügyfelekhez kiszálló szervizek működését, de a Business Central biztosította eszközök segítségével egész összetett üzleti szcenáriók is felépíthetők. A Service Modul így egy komplex ügyfélszolgálati disztribúciós rendszer, vagy egy számlákat, pótalkatrészeket és alapanyagokat is tartalmazó ipari szervizkörnyezet munkáját is támogathatja.
Mire használható a Business Central Service Modulja?
A Business Central speciális moduljával egyebek mellett a következő feladatok oldhatók meg:
- Általános szervizszolgáltatás menedzselése
- Időszakos szervizzel kapcsolatos hívások időzítése a megrendelések kiállítása
- A javításhoz szükséges alkatrészek és anyagok követése
- A munka kiosztása a szakembereknek - szakértelem és időbeosztás szerint
- Szervizigények felmérése és számlák kiállítása
Ezen túl felül a modul segítségével a termékek egységes kódolásától a szervizesek útvonalának pontos meghatározásáig rengeteg feladat elvégezhető. A lényeg, hogy a feladatokat alapvető konfigurációs és beállítási lépésekre lehessen lebontani.
A Business Central service modul rendkívül rugalmas. Segítségével akár egy fogorvosi rendelő is küldhet ki éves felülvizsgálatra automatikus meghívóleveleket, de ugyanígy alkalmas a program késedelmes vevőknek szóló fizetési felszólítások automatikus előállítására is. Az ilyen, és hasonló helyzetek automatizálásával rengeteg erőforrás szabadul fel, ami a váratlan, nem automatizálható helyzetek kezelésénél sokkal jobban hasznosítható.
Bár az ügyfélszolgálat és a szervizmenedzsment nem “profitcenter” közvetlenül nem termel pénzt, magas szintű működése rendkívül fontos a vevőelégedettség és a vevőmegtartás szempontjából. Ha a Business Center nyújtotta automatizációs lehetőségek révén erőforrás szabadul fel, csökkenthetők a fix költségek.
A Microsoft Dynamics 365 Business Central rugalmasságának köszönhetően nincs iparághoz kötve. A szolgáltatások menedzselésén túl kiválóan alkalmas a cégen belüli folyamatokat megszervezésére is.
A Business Central kezelése a szervizmenedzsment-lehetőségek sokasága ellenére is könnyen elsajátítható. A tanulási görbe igen meredek, a korábban Excellel és Accessel dolgozó munkatársak is hamar otthonosan kezelhetik a szoftvert.
A Microsoft szervizmodullal kiegészített ERP rendszerét érdemes kipróbálni azoknak a cégeknek, ahol fontosak ezek a folyamatok, hisz a program bevezetése már rövidtávon megtérülhet.