A vállalatirányítási (angolul enterprise resource planning – ERP) rendszer lényegében a könyvelés, az ellátásilánc-menedzsment (SCM), a HR és az ügyfélmenedzsment (CRM) funkcióinak összeolvasztása egyetlen, integrált rendszerbe.
Néhány évvel ezelőtt az ERP afféle “úri huncutság” volt, csak a legnagyobb vállalatok engedhették meg maguknak, hogy ilyen rendszert tartsanak. Sok más informatikai-üzleti megoldáshoz hasonlóan ma már a KKV-k számára is alapvető segítség egy megbízható ERP rendszer.
Míg korábban csak néhány gyártó osztozott az ERP piacon, manapság már óriási a felhozatal. Válassz közülük olyat, ami jól illeszkedik a munkafolyamatokba segíti a céged üzleti céljainak elérését! A jó választás meghatározó, hiszen egy ERP rendszer átfogja a cég teljes működését.
Amit egy kisvállalati ERP rendszernek tudnia kell
Egy jól megválasztott vállalatirányítási rendszer több helyen is támogatást nyújt, így jelentős szerepet játszik a cég működésében. Egy új rendszer kiválasztásakor mindenképpen figyelni kell az alábbi funkciókra:
Lead management
A legtöbb vállalkozás sok időt és pénzt költ leadek (vevőjelöltek) felkutatására. Az ERP rendszer a leadek elemzésével és kezelésével segít abban, hogy belőlük valóban vevők váljanak.
Inventory management
A leltárkészlet kezelése a legtöbb cég számára meghatározó terület. Egy naprakész, átlátható leltárkészlet biztosítja a cég folyamatos, zökkenőmentes működését.
Hozzáférés
Egy ERP rendszerrel több terület szakembere (pénzügy, HR, marketing) is dolgozik. Fontos, hogy valamennyien, bármikor hozzáférhessenek a munkájukhoz szükséges adatokhoz. A felhős, szolgáltatásként működő (SaaS) vállalatirányítási rendszerek bármikor, bárhonnan, többféle eszközről (számítógép / táblagép / mobil) is elérhetők.
Rendszeres értesítések
A vállalatirányítási rendszer egyik legnagyobb előnye, hogy rendszeres értesítést kapsz a pénzügyek állásáról, az értékesítésről, a beszerzésekről. A legjobb rendszer automatikus és valós időben biztosít információkat. Ezek birtokában a cégvezetés meghozhatja a cég zavartalan működéséhez szükséges döntéseket.
Valósidejű elemzés és jelentéskészítés
Nem elég rendelkezni az adatokkal, a döntések támogatásához fontos a részletes, valós idejű analitika. A TOP 10 ERP rendszer – benne a Dynamics 365 Business Central is – nagy hangsúlyt fektet az analitikára és a vizuális megjelenítésre.
Mobil app integráció
Ma már a legtöbb felhasználó elvárja, hogy bárhol, bármikor hozzáférjen az ERP adataihoz. A mobilos elérés egyre inkább az alapkövetelmények közé tartozik. A legtöbb gyártó kiszolgálja ezt az igényt és mobil appot társít ERP rendszeréhez.
Felhasználói felület
Régen elmúlt az az idő, amikor a fejlesztők határozták meg, milyen felhasználói felületet kell használnunk. Egy vállalatiránytási rendszert “laikusok” használnak, akik számára fontos a rugalmasság, az átláthatóság, az intuitív használat.
Technikai támogatás
Egy ERP rendszer gyorsan a cég működésének meghatározó részévé válik. Meghibásodása, esetleges kiesése komoly zavarokat okozhat. Rendkívül fontos tehát, hogy a gyártó gyors és szakszerű támogatást nyújtson. Eltérő jellegük ellenére ez egyaránt fontos a telepített és a felhős rendszereknél is.
Összegzés
A kisvállalkozások számára is elérhető vállalatirányítási rendszerek közt is egyre nagyobb a választék. Az ideális ERP kiválasztása előtt tisztázni kell az üzleti célokat. Csak ezután következhet a kínált funkciók gondos mérlegelése.