Előző írásunkban részletesen bemutattuk, hogyan lehetséges a Microsoft felhőalapú ERP rendszere segítségével meglepően rövid idő alatt egy kisvállalkozás igényei szerinti pénzügyi és egyéb üzleti szolgáltatásokat kialakítani. Ebben a cikkünkben részletesebben mutatjuk be a a Dynamics 365 pénzügyi megoldását, összehasonlítva azt itthon elterjedt, egyéb hasonló szoftvereivel.
A KKV-k számára előkészített Business Central a következő komponenseket kínálja:
- Előre felparaméterezett Business Central környezetek (Sandbox, Master, Production)
- ÁFA-kódok
- Könyvelési, kontírozási szabályok
- Vevő, szállító csoportok
- Számlatükör
- Stb.
- Törzsadat- és tranzakció betöltő sablonok
- Vevők
- Szállítók
- Cikkek
- Vevő, Szállító, Bank nyitó tételek
- Tárgyi eszközök és tranzakciók
- PowerBI web service-ek és dashboardok
- NAV online web service-ek (bejövő és kimenő számlázáshoz)
- E-learning anyagok (videók)
- Részletes felhasználói útmutató
- Folyamatkatalógus
- Tesztforgatókönyv-katalógus
Miért más a Dynamics 365 Business Central, mint a hazai piacon elérhető többi üzleti szoftver?
KulcsSoft: Ez a szoftvercsalád komoly múlttal, és ennek megfelelően jelentős felhasználóbázissal rendelkezik. A szoftver egy folyamatos, hosszas fejlesztés során alakult ki, a rendszer így nem teljesen egységes, az egyes részrendszerek (főkönyvi rendszer, raktár rendszer, számlázó rendszer stb.) nem 100%-ban integráltak és köztük csak manuális exportálás révén lehet az adatokat mozgatni.
>> A Business Central maximálisan felhasználóbarát, ahol az adatok egységesen kezelhetők.
Cobra: A KulcsSofthoz hasonlóan szintén komoly múlttal rendelkező, hazai fejlesztésű ERP rendszer. Bár felhasználói felülete a mai igényeknek nem felel meg, a rendszerrel már tapasztalatot szerzett könyvelők körében igen népszerű. Hátránya – amellett, hogy új felhasználók számára használata nehezen elsajátítható -, hogy nagyon korlátozottak a riportkészítési lehetőségek. A vezetői információk (VIR) nem érhetők el automatikusan vagy real-time, csak a könyvelő/kezelő bevonásával, ami feleslegesen lassítja a munkát.
>> A Dynamics 365 Business Central korszerű felhasználói felülettel és teljes körű, részletes riportkészítési eszköztárral rendelkezik.
Vectory: Magyar fejlesztésű rendszer, fejlett funkciókkal, ugyanakkor limitált riportálási képességekkel.
>> A Business Central rugalmas, az aktuális igényekhez illeszkedő riportolásra képes.
ABAS: A német rendszer az említett hazai szoftvereknél lényegesen modernebb, böngészőben, vagy akár mobilon is futtatható. A rendszert leginkább ipari, gyártó cégeket célozva fejlesztették ki, ennek köszönhetően árazása is meghaladja a legtöbb KKV lehetőségeit.
>>A Dynamics 365 Business Central felhőalapú rendszer, így a KKV-k számára is elérhető havidíjért vehető igénybe
SAP HANA: A nagyvállalatok által széleskörűen használt vállalatirányítási rendszer egyszerűsített változata. Bár a német cég a KKV-k számára kínálja szoftverét, ez a fogalom nálunk inkább a közepes és nagyobb cégeket jelenti. A hazai KKV-k anyagi lehetőségeit messze meghaladja ez a rendszer.
>> A Dynamics 365 Business Central KKV-kra szabott változata szolgáltatásaiban és árában is a hazai KKV-k lehetőségeire van szabva.
Business Central - az univerzális megoldás
Átfogó üzleti funkciók / igazodás a KKV-k igényeihez – korszerű felhasználói felület – rugalmasság – átfogó riportolás – megfizethető ár. Kell ennél több?
A Dynamics 365 Business Central KKV-kra szabott változata olyan megoldásokat kínál, melyek segítségével valóban 21. századi vállalkozást működtethet.