A Dynamics 365 Business Central vállalatirányítási rendszer a kiskereskedelemben

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

A legtöbben úgy gondolják, hogy a kiskereskedelem alapvetően különbözik a többi iparágtól, megvannak a maga jól bejáratott eszközei, így a Business Centralnak itt nem sok szerep jut. Az alábbiakban bebizonyítjuk, hogy ez egyáltalán nem így van.

Ha a hátteret, az irodában zajló folyamatokat nézzük, egy áruház is ugyanúgy működik, mint bármely más üzlet: vannak pénzügyek, kezelni kell a raktárkészleteket, ellenőrizni a beszerzést… A Business Central vállalatirányítási rendszer ismert és jól bevált alapfunkciói tehát kitűnően képesek kezelni egy üzlet, áruház üzleti folyamatait.

Microsoft Dynamics 365 Business Central Retail Kiskereskedésekben

Az új vásárlói út kihívásai

A kiskereskedelem ma igen bonyolult helyzetben van. Miközben egyre több vásárló választja az online vásárlást, továbbra is sokan vásárolnak hagyományos boltokban. A csak egyik, vagy csak másik vásárlási csatorna mellett jelentős azoknak a vásárlóknak a száma, akik itt is – ott is vásárolnak. A kereskedőknek ehhez a helyzethez alkalmazkodva kell azt a személyre szabott vásárlási élményt nyújtaniuk, amivel képesek az üzletbe behozni, ott bent tartani, a fizetésig elvinni, majd törzsvásárlóként visszahozni vevőiket.

Sok kereskedő több szoftverből próbálja összerakni ezt a teljes folyamatot lefedő rendszert. A több helyről való, egymással nem tökéletesen illeszkedő rendszerek azonban soha nem képesek tökéletesen együttműködni. Ez a kereskedő oldaláról plusz munkát és sok bosszúságot jelenthet, a másik oldalon a vásárlói élmény megzavarását eredményezheti.

Microsoft Dynamics 365 Business Central Retail Kiskereskedésekben 2

A Dynamics 365 Business Central kiskereskedelmi funkciói és a POS

Számos tanulmány bizonyítja, hogy a vásárlási folyamat egyik legkritikusabb pontja az eladóhely, kicsit tudományosabb nevén a POS (point of sales, vagyis az értesítési pont), ahol a vásárlói út végén a tényleges vásárlás történik. Régen ez csak a fizikai eladóhelyet jelentette, ma már sokkal többről van szó. A vásárlói élmény alapja az adatokhoz való hozzáférés és az azokkal való “varázslat”. Ennek központja a POS rendszer.

A Business Central maga ugyan nem rendelkezik saját POS modullal, az LS Retail által kifejlesztett, a Dynamics 365-be vertikálisan kapcsolódó LS NAV modullal a kereskedő egy olyan integrált rendszerhez jut, amivel képes egész üzletmenetét menedzselni.

Az LS NAV-on keresztül a felhasználó a Business Central összes alapvető funkciójához (pénzügyek, raktárkészlet stb.) hozzáfér, és ezen felül a keze alatt lesznek az összes fontos kereskedelmi funkciók is. Bárhonnan, bármikor láthatja például a teljes leltárt, vagy a főkönyvet.

Az LS NAV-ot a világ számos országában több ezer cég használja. Az ERP ezzel a megoldással integrálva sikeresen szolgál ki különböző méretű és eltérő profilú kereskedelmi vállalkozásokat.

Microsoft Dynamics 365 Business Central Retail Kiskereskedésekben 4

Kiskereskedelmi ERP: Business Central a webshopokban

Ha a hagyományos, fizikai boltokban, áruházakban egyre fontosabb a vásárlói élmény, akkor még inkább érvényes ez a webshopokra. Csak az képes végigkísérni a vevőt a vásárlói úton, aki megfelelő adatokkal is rendelkezik róla.

Miért kellene a nulláról fejleszteni ehhez egy e-commerce rendszert, amikor rengeteg adat áll rendelkezésre a már meglévő, jól bevált ERP révén?

A népszerű és elterjedt Business Centralhoz több cég is kínál integrálható e-commerce modult. Ezek lényege az adatok tárolása, szabad mozgatása a rendszerek között.

Egy ilyen rendszer általában a következő előnyökkel jár:

  • A teljes vásárlási folyamat áttekintése
  • A rendelések, a tranzakciók és a beszállítók követése
  • A vevőkezelés leegyszerűsítése
  • Termékek automatikus feltöltése

Ez még nem minden! A webes POS rendszerek támogatják a marketingkampányokat is, például kezelik az aktuális akciókat és kedvezményeket.

Összegzés

Egy rövid cikkben nem tudtuk a részletesen leírni azt összes lehetőséget, amit a Dynamics 365 Business Central vállalatirányítási rendszer a kiskereskedőknek kínál, de reméljük, hogy sikerült meggyőzni az érdeklődőket: a Microsoft ERP rendszere ezen a területen is kitűnő választás!

Kovács Lajos

Kovács Lajos

Értesüljön legfrissebb tartamainkról,
Iratkozzon fel hírlevelünkre!